Všeobecné obchodné podmienky
Internetového obchodu www.electronic-star.sk
(ďalej len „Všeobecné obchodné podmienky”)
1. Platnosť Podmienok používania
Všeobecné obchodné podmienky upravujú vzťah medzi spoločnosťou
Chal-Tec GmbH, so sídlom: Wallstraße, D-10179 Berlín, Nemecko
Obchodný register: HRB 98898
Okresný súd Charlottenburg (Berlín)
IČ DPH Nemecko: DE 814529349
IČ DPH Slovenská republika: SK4020383257
WEEE-Nr.: DE 46906833, zodpovedný zástupca: Eben Sermon, Dr. Nedim Cen (ďalej len „predávajúci”)
a zákazníkmi, čiže každou osobou, ktorá je kupujúcim tovaru ponúkaného na internetovej stránke www.electronic-star.sk alebo priamo v jeho sídle, (ďalej len „kupujúci“).
Telefónny kontakt: 02 / 212 94 200
Email: [email protected]
Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia Obchodnými podmienkami, záručnými podmienkami a reklamačným poriadkom, ako aj a ustanoveniami príslušných právnych predpisov (ako napr. zákon č. 108/2024 Z.z. a iné).
Na kupujúceho, ktorým je osoba nakupujúca tovar za účelom podnikania a nie za účelom osobnej spotreby fyzických osôb, sa nevzťahujú ustanovenia čl. 10. " Vrátenie tovaru - odstúpenie od zmluvy" Obchodných podmienok a ustanovenia záručných podmienok či reklamačného poriadku.
Kupujúci berie na vedomie, že sprostredkovateľom pri riešení zákazníckeho servisu a vybavovaní nárokov súvisiacich s plnením zmluvy s vami, ako aj v spojitosti s marketingom našich služieb, vrátane marketingu na internete je spoločnosť prevádzkuje spoločnosť Berlin Brands Group a.s. so sídlom: Grösslingová 6-8, 811 09 Bratislava, IČO: 46 895 680, spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III (ďalej len „BBG“).
2. Spôsob objednania tovaru a uzavretie kúpnej zmluvy
Kupujúci si objednáva tovar prostredníctvom vyplneného elektronického objednávkového formulára nachádzajúceho sa na Internetovej stránke (ďalej len "objednávka") spôsobom určeným v nasledujúcich ustanoveniach tohto článku
Kupujúci vyplní všetky požadované údaje uvedené v objednávke. Pred definitívnym odoslaním objednávky má kupujúci možnosť objednávku a zadané údaje skontrolovať. Zmena vyplnených údajov je možná pomocou tlačidla ,,Späť", ktorým sa kupujúci vráti do predošlých krokov. Kupujúci potvrdí objednávku tlačidlom ,,Objednať" (Objednávka s povinnosťou platby!). Pred tým ako záväzne potvrdí objednávku, bude mať kupujúci k dispozícii na prezretie konečnú kúpnu cenu kupovaného tovaru vrátane DPH a iných príslušných daní a poplatkov. K cene bude uvedená aj cena prepravy a dourčenia. V prípade, že cenu prepravy alebo iný poplatok či položku nebude možné v čase objednávky presne určiť, bude kupujúci poučený o povinnosti takýto poplatok uhradiť a o spôsobe jeho určenia. Objednávka sa považuje za odoslanú, ak bude doručená predávajúcemu a bude obsahovať všetky požadované údaje, t.j. dodaciu a fakturačnú adresu so všetkými, v objednávkovom formulári požadovanými, údajmi, e-mailový a telefonický kontakt na objednávateľa, názov objednávaného tovaru a množstvo. Odoslaná objednávka je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho.
Odoslanou objednávkou je kupujúci viazaný a môže ju stornovať (odstúpiť od nej) bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením predávajúcim
Po odoslaní bude objednávka kupujúceho spracovaná a oznámenie o zaevidovaní objednávky bude potvrdené e-mailom na adresu udanú kupujúcim pri registrácii. Na uvedenú e-mailovú adresu kupujúceho budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom objednávky.
Predávajúci zašle na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v objednávke samostatný e-mail s akceptáciou objednávky kupujúceho vrátane informácie o odoslaní objednávky a vystavenej faktúry (ďalej len "akceptácia"). Predávajúci si vyhradzuje v určitých prípadoch (splátkový predaj a podobne ) právo vyžiadať si od kupujúceho pred odoslaním akceptácie dodanie príslušných podkladov.
Kúpna zmluva je uzavretá doručením e-mailu predávajúceho s akceptáciou objednávky kupujúcemu.
Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky kupujúceho- množstva tovaru, výšky kúpnej ceny, nákladov na prepravu, vzdialenosťou a podobne, žiadať od kupujúceho autorizáciu (ďalšie potvrdenie) objednávky vhodným spôsobom, ako napríklad v písomnej forme alebo telefonicky. V prípade ak kupujúci túto autorizáciu (ďalšie potvrdenie) požadovaným spôsobom v lehote určenej predávajúcim nevykoná, kúpna zmluva sa márnym uplynutím tejto lehoty od začiatku zrušuje. Zmluvné strany sú si povinné vydať všetko, čo si do okamihu zrušenia zmluvy plnili
Predávajúci si vyhradzuje právo neodoslať akceptáciu kupujúcemu v prípade zjavnej chyby týkajúcej sa ceny, popisu alebo obrázku tovaru v katalógu tovarov uvedenom na Internetovej stránke.
Platnosť ponúk predávajúceho vyhotovených písomne trvá jeden kalendárny mesiac odo dňa ich vystavenia, ak nie je stanovené inak.
Ceny na Internetovej stránke v rozhraní pre maloobchodných zákazníkov sú uvádzané v eurách - EUR s DPH. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.
- Cena dopravy kuriérskou spoločnosťou SPS a GEIS v prípade štandardnej zásielky je 2,99 € a v prípade nadrozmernej zásielky je 9,99 €. Príplatok za dobierku je 2,- EUR vrátane DPH. Zásielky sú doručované výlučne kuriérskou spoločnosťou.
- Lehota kuriéra na doručenie je do 72 hod od prevzatia tovaru v pracovné dni.
V zásielke je priložený dodací list. Daňový doklad - faktúra je zasielaný elektronicky na emailovú adresu kupujúceho. Tento originálny daňový doklad (faktúra), slúži zároveň ako záručný list. V prípade osobného odberu tovaru si tieto doklady (namiesto faktúry je vydaný pokladničný blok z registračnej pokladnice) prevezmete osobne spolu s tovarom.
3. Platobné podmienky
Platba kupujúceho za dodávku tovaru a služieb predávajúceho sa uskutoční ako
- platba v hotovosti (vrátane platby na dobierku prepravnou službou),
- platba prevodom alebo v hotovosti na základe faktúry alebo zmluvy s udanou dobou splatnosti,
- platba vopred prevodom alebo v hotovosti na základe zálohovej, resp. „pro-forma“ faktúry
- platba platobnými a kreditnými kartami VISA, VISA Electron, MasterCard a Diners Club
Vo všetkých prípadoch pre platbu vopred platí, že odber, resp. dodanie tovaru kupujúcemu je možný až potom, čo bude čiastka vo výške fakturovanej resp. Kúpnej ceny pripísaná na účet predávajúceho, udelená pozitívna autorizácia služby PayPal alebo uhradená v hotovosti.
V prípade ak kupujúci vykoná úhradu kúpnej ceny vopred a predávajúci z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný predávajúci dodať tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo určenej týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je predávajúci povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie, ktorú môže kupujúci akceptovať, alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). Odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo stornovať objednávku môže kupujúci doručením e-mailu. Predávajúci vráti už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o odstúpení od kúpnej zmluvy rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri svojej platbe, pokiaľ sa kupujúci a predávajúci nedohodnú inak . V prípade, ak kupujúci v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané predávajúcim ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a v prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, predávajúci je povinný vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpení od kúpnej zmluvy kupujúcemu, a to rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri svojej platbe, pokiaľ sa kupujúci a predávajúci nedohodnú inak.
4. Dodacie podmienky
Obvyklá dostupnosť tovaru s termínmi dodávok je uvedená na Internetovej stránke. Záväzná dodacia lehota sa zobrazí v používateľskom rozhraní pred záväzným potvrdením objednávky a je najdlhšie 30 dní s výnimkou, ak by sa kupujúci a predávajúci osobitne dohodli inak.
Tovar je odovzdaný, keď kupujúci alebo oprávnená osoba prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa objednané tovary v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, alebo ak sa tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru. Záväzok dodať tovar sa považuje za splnený aj v prípade, ak kupujúci neprevezme tovar v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste, resp. odmietne tovar prevziať alebo iným konaním odporuje účelu kúpnej zmluvy.
Kupujúci má v prípade predĺženia dodacej lehoty právo od zmluvy odstúpiť. Ak vznikne prekážka, brániaca predávajúcemu v dodaní tovaru, informuje o tom kupujúceho a dohodne s ním ďalší postup. Termín plnenia sa predlžuje o dobu, po ktorú je kupujúci v omeškaní so splnením svojich zmluvných povinností vo vzťahu k predávajúcemu z tej istej zmluvy. Predávajúci je oprávnený k čiastočným dodávkam tovaru a služieb, prípadne aj pred stanovenou dodacou lehotou. V prípade, že predávajúci vykoná doručenie tovaru po viacerých častiach, kupujúci platí vždy len jeden poplatok za poštovné, prípadne poplatok za dobierkovú službu. Zásielka môže byť kupujúcemu doručená aj po niekoľkých častiach, pričom kupujúci pri nákupe na dobierku vždy platí len za tú časť objednávky, ktorú prevzal.
Predávajúci si vyhradzuje právo úprav cien za dopravu podľa parametrov tovaru (rozmery, váha, charakteristika). Kupujúci berie na vedomie a súhlasí s tým, že ak si po doručení e-mailu predávajúceho s akceptáciou objednávky neprevezme tovar od kuriéra bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, Predávajúci si môže uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej škody vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky.
0dporúčame kupujúcemu kontaktovať prevádzkovateľa internetového obchodu, v prípade ak mu do siedmych pracovných dní od objednávky nebude balík doručený. Stáva sa, že poštár, prípadne kuriér nevypíše lístok a balík je uložený na pošte alebo u kuriérskej spoločnosti bez vedomia zákazníka.
5. Omeškanie z prevzatia zaplateného
Pokiaľ je pri dohodnutom osobnom odbere zaplatený tovar, bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, neprevzatý viac než 5 (slovom: päť) pracovných dní oproti dohodnutému termínu, alebo do 5 dní od vyzvania predávajúceho na prevzatie tovaru, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky a predávajúci bude kupujúcemu účtovať ako náhradu vzniknutých skladovacích nákladov mesačný paušál vo výške 10,- EUR, pokiaľ nie je dohodnuté inak.
6. Množstvo dodaného tovaru
Zistené rozdiely v množstve dodaného tovaru odporúčame písomne reklamovať a oznámiť predávajúcemu najneskôr do 24 (slovom: dvadsaťštyri) hodín po prevzatí tovaru. Za písomnú formu sa považuje list alebo emailová správa.
Neskoršie reklamácie tohto druhu bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase jeho prevzatia.
7. Predchádzanie rizika vzniku škody na tovare
Riziko vzniku škody na tovare prechádza z predávajúceho na kupujúceho v okamihu, keď dodávka bola prevzatá kupujúcim. Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru a prípadné poškodenia odporúčame reklamovať ihneď priamo u doručovateľa. Ak kupujúci nereklamoval poškodenie tovaru u doručovateľa, oznámi a zdokumentuje (nar. fotografiou) prípadné poškodenie tovaru pri transporte prepravcovi za podmienok uvedených na tomto odkaze: https://www.electronic-star.sk/Casto-kladene-otazky/, čo najskôr od prevzatia tovaru, aby vzniknutú škodu mohol uplatniť u prepravcu. Kupujúci poskytne pri ďalšom priebehu plnú a primeranú súčinnosť (ako napr. odovzdanie poškodeného tovaru doručovateľovi, popis a prípadné zdokumentovanie poškodenia). Pokiaľ tak kupujúci neučiní, môže byť poškodenie tovaru a s tým súvisiace nároky z nedostatkov u prepravcu uplatnené len vtedy, ak preukáže, že tieto škody mal tovar už v čase prevzatia tovaru. V prípade oprávnenej reklamácie poškodenia tovaru prepravcom bude kupujúcemu zaslaný rovnaký nový tovar.
8. Podmienky pri aplikácii/montáži a užívaní tovaru
Ak nebol tovar dodaný s príslušným montážnym/inštalačným návodom, je nutné vykonať aplikáciu produktu výhradne patričným odborným servisom. Pri nedodržaní podmienok nemôžu byť reklamácie spojené s neodbornou montážou brané v úvahu (nevzťahuje sa na viditeľné alebo skryté chyby dodaného tovaru).
Náklady spojené s montážou/aplikáciou produktov nie sú zahrnuté v kúpnej cene tovaru a predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu poskytnúť.
9. Storno objednávky
Storno objednávky (odstúpenie) zo strany kupujúceho:
Kupujúci má právo stornovať objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením. Ak si kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy neprevezme tovar na mieste určenom kupujúcim a/alebo v časovom rozsahu, ktorý si kuriér s kupujúcim vopred dohodol, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky. V takomto prípade predávajúci po obdržaní tovaru od dopravnej spoločnosti bezodkladne pristúpi k odstúpeniu od kúpnej zmluvy.
Storno objednávky (odstúpenie) zo strany predávajúceho:
Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v týchto prípadoch:
- objednávku nebolo možné záväzne potvrdiť (chybne uvedené telefónne číslo, nedostupné telefónne číslo, kupujúci neodpovedá na e-maily, atď.)
- tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávateľa tovaru. V prípade, že táto situácia nastane, predávajúci bude okamžite kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny a dôjde ku stornu objednávky zo strany predávajúceho a odstúpeniu od zmluvy, bude kupujúcemu táto čiastka vrátená späť, a to rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri svojej platbe, pokiaľ sa kupujúci a predávajúci nedohodnú inak.
10. Odstúpenie od kúpnej zmluvy (zásielkový obchod)
1. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom v zmysle zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení („Zákon č. 108/2024 Z.z.“) je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. V prípade, ak v rámci jednej objednávky bol tovar dodaný oddelene, lehota na odstúpenie plynie okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, ruší sa tým aj každá prípadná doplnková zmluva s ňou súvisiaca.
Kupujúci má právo v rámci lehoty na odstúpenie po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, charakteristík a fungovania tovaru. Kupujúci je zodpovedný za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
V prípade uplatnenia práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy a vrátenia tovaru predávajúcemu zabezpečí kupujúci, že vrátený tovar je podľa možností kompletný vrátane ochranného obalu, nepoškodený a nenesie známky požívania (týmto nie je dotknuté právo kupujúceho na odskúšanie tovaru podľa tohto článku)
Ustanovenia v tejto časti výslovne neplatia pre právnické osoby a pre fyzické osoby, ktoré nespĺňajú definíciu spotrebiteľa, teda v súvislosti so zmluvou koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
2. Kupujúci uplatňuje svoje právo odstúpiť od zmluvy výhradne písomne, a to prostredníctvom doporučenej pošty zaslanej na adresu sídla predávajúceho uvedenú v záhlaví týchto všeobecných obchodných podmienok, e-mailom na adrese [email protected] , môže použiť formulár dostupný na našej internetovej stránke alebo oznámiť odstúpenie iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak ste oznámenie o odstúpení od zmluvy odoslali najneskôr v posledný deň lehoty.
3. Vzhľadom k tomu, že v prípade odstúpenia sa zmluva od začiatku ruší, zmluvné strany si vrátia alebo nahradia všetky vzájomné prijaté plnenia.
Prosíme kupujúcich, za účelom čo možno najrýchlejšieho vybavenia prijatia tovaru v prípade uplatnenia si práva na odstúpenie od zmluvy, aby tovar pokiaľ možno zasielali späť nepoužívaný v pôvodnom obale, nepoškodený a kompletný (vrátane príbalového letáku, návodu na použitie a pod.) spolu s dokladom o kúpe a vyplneným formulárom na odstúpenie od zmluvy prostredníctvom formuláru dostupného na https://www.electronic-star.sk/Reklamacia/. Odporúčame kupujúcim tovar poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Prijatá platba od kupujúceho bude vrátená najneskôr do 14 dní rovnakým spôsobom, aký použil pri svojej platbe, pokiaľ sa kupujúci a predávajúci nedohodnú inak. V prípade neoprávneného odstúpenia od zmluvy bude tovar kupujúcemu vrátený na jeho náklady.
4. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar so zníženou hodnotou, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, uhradí kupujúci predávajúcemu náklady, ktoré vznikli v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu.
5. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúka predávajúci ani na náklady za doplnkové služby, ak boli predmetom zmluvy a ak došlo k ich úplnému poskytnutiu.
6. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
7. Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu skladu predávajúceho alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
8. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
9. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil.
11. Výhradné vlastníctvo
Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho. Kupujúci berie na vedomie, že v prípade neuhradenia kúpnej ceny riadne a včas nesmie s nezaplateným tovarom až do zaplatenia kúpnej ceny inak právne disponovať, t.j. obzvlášť ho predávať, prevádzať na tretiu osobu alebo ho akokoľvek právne zaťažovať (t.j. k tovaru zriaďovať záložné alebo obdobné právo). Kupujúci má povinnosť v takomto prípade umožniť predávajúcemu prístup k tovaru a taktiež umožniť okamžité vrátenie tovaru na vlastné náklady, pokiaľ ho predávajúci k tomu vyzve. Bez predchádzajúceho písomného súhlasu predávajúceho nie je kupujúci oprávnený prevádzať na tretie osoby záväzky vyplývajúce pre neho z uzatvorených zmlúv, resp. Iných právoplatných dokumentov medzi kupujúcim a predávajúcim.
12. Práva zo záruky/reklamácia
Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby potvrdil, že sa oboznámil s Obchodnými podmienkami, reklamačnými podmienkami, prečítal ich, porozumel ich obsahu a že s nimi v celom rozsahu súhlasí.
Presné podmienky určuje reklamačný poriadok predávajúceho. BBG je oprávnená pre rýchly priebeh reklamačného procesu na území SR prijímať pre predávajúceho - spoločnosť Chal-Tec GmbH všetky reklamácie tovaru, ktorý bol kupujúcemu dodaný predávajúcim. Záruka sa nevzťahuje na škody vzniknuté nesprávnou obsluhou, neodborným alebo neprimeraným zaobchádzaním, použitím, inštaláciou resp. montážou, ktoré sú v rozpore s užívateľskou príručkou (ak je súčasťou dodávky) a zo spôsobov bežne používaných. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Nároky na záruku prináležia iba kupujúcemu a nie je možné ich previesť na tretiu osobu. Záruka zaniká v prípade neoprávneného zásahu do predmetu dodávky osobou, ktorá k prevedeniu zásahu nebola výslovne predávajúcim zmocnená.
Reklamáciu ako uplatnenie vady tovaru je nutné oznámiť najneskôr do 2 mesiacov od ich zistenia. Ak kupujúci vytkne vady zakúpeného tovaru (reklamuje ho), predávajúci mu vystaví písomné potvrdenie, v ktorom bude uvedená lehota, v ktorej reklamovanú vadu odstráni a ktorá nebude dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady s výnimkou, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý nemôže predávajúci ovplyvniť. Predávajúci reklamáciu riadne preverí a rozhodne o nej podľa možností, podľa stavu reklamovaného tovaru a v závislosti od kupujúcim zvoleného spôsobu odstránenia vady.
Kupujúci stráca nárok na bezplatnú záručnú opravu, keď prevedie opravu sám alebo u inej servisnej organizácie, ktorá nie je oprávnená výrobcom na vykonávanie záručných opráv. Odporúčame preto uplatňovať všetky reklamácie prostredníctvom predávajúceho. Ostatné podmienky, výluky a postupy pri likvidácii reklamácií (záručných a ostatných) sú uvedené, resp. stanovené v najaktuálnejšom platnom reklamačnom poriadku predávajúceho.
Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
- odovzdaním opraveného tovaru,
- výmenou tovaru,
- vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
- vrátením kúpnej ceny tovaru (v prípade odstúpenia od zmluvy kupujúcim),
- odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
O výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo emailom a zároveň mu bude spolu s tovarom doručená/odovzdaná kópia reklamačného protokolu. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia kupujúcemu písomne oznámi. Ak znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže kupujúci zodpovednosť za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
13. Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke www.ec.europa.eu/consumers/.
Orgán dozoru:
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07 Bratislava 27 - odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa, tel. č.: 02/ 58272 172-3; 02/58272 104, fax. č.: 02/58272 170, www.soi.sk
14. Záverečné ustanovenia
V prípade, že niektoré ustanovenia týchto Obchodných podmienok sú alebo sa stanú neplatnými, neúčinnými alebo nerealizovateľnými, nebude týmto ovplyvnená platnosť, účinnosť a realizovateľnosť ostatných bodov týchto všeobecných obchodných podmienok. Spory, ktoré môžu vzniknúť medzi zmluvnými stranami pri plnení zmluvných povinností budú riešené mimosúdnou cestou, ak by napriek tomu nedošlo k dohode, platí, že v prípade sporu je príslušný pre jeho rozhodnutie miestne príslušný obchodný súd v lokalite predávajúceho.
Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby sa s týmito Obchodnými podmienkami a reklamačnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
Orgán dozoru:
Tieto všeobecné obchodné podmienky vstupujú do platnosti dňa 26.11.2024 a nahrádzajú všetky predchádzajúce obchodné ustanovenia a podmienky. Na zmluvný vzťah s kupujúcim sa vzťahujú ustanovenia obchodných podmienok účinné v čase jej uzavretia. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny týchto všeobecných obchodných podmienok.
Reklamačný poriadok spoločnosti CHAL-TEC GMBH
Tento reklamačný poriadok upravuje vzťah medzi predávajúcim a zákazníkmi, čiže každou fyzickou osobou, ktorá je kupujúcim tovaru a pri kúpe tovaru nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ďalej len „spotrebiteľ“) ponúkaného na internetovej stránke www.electronic-star.sk ("Internetová stránka“).
Spoločnosť Berlin Brands Group a.s. so sídlom: Grösslingová 6-8, 811 09 Bratislava, IČO: 46 895 680, spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III (ďalej len „BBG“) je súčasne oprávnená pre rýchly priebeh reklamačného procesu na území SR prijímať pre predávajúceho - spoločnosť Chal-Tec GmbH, Wallstrasse 16, 10179 IČO: HRB 98898 IČ DPH: DE 814 529 349 všetky reklamácie tovaru, ktorý bol spotrebiteľovi dodaný predávajúcim.
Článok I
Právo na uplatnenie reklamácie
Ak sa vyskytne u zakúpeného tovaru vada, má spotrebiteľ právo vadu reklamovať pre rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou. Pre správne posúdenie reklamácie je nutné, aby reklamovaný tovar bol čistý, kompletný, pokiaľ možno v pôvodnom obale a v súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecnými hygienickými zásadami. Spotrebiteľ je povinný pri používaní tovaru dodržiavať okrem všeobecne známych pravidiel, rovnako aj podmienky stanovené pre používanie tovaru v záručnom liste alebo návodu na použitie, užívať a ošetrovať tovar v súlade s jeho prirodzenou životnosťou a ďalej nesmie porušiť plomby, ak je tovar zaplombovaný.
Článok II
Reklamácie Vás prosíme zasielať na adresu:
Sklad Berlin Brands Group, a.s.
Diaľničná cesta 4416/18
E4 a E6
SK-903 01 Senec
Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamáciu) vždy postačuje kópia dokladu o zakúpení - pokladničný blok alebo priložená faktúra, ktorá slúži ako záručný list. V prípade že faktúra bola doručená elektronicky mailom, prosíme túto faktúru vytlačiť a priložiť k objednávke. Predloženie dokladu o zakúpení na účely reklamácie postačuje aj v prípade, že bol vydaný záručný list, ale spotrebiteľ ho stratil.
Článok III
Zodpovednosť predávajúceho
Pri predaji tovaru predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví v záručnej dobe. Vec má vady, ak je v rozpore s dohodnutými požiadavkami na vec a všeobecnými požiadavkami na vec (§ 617 Občianskeho zákonníka) s výnimkou, ak predávajúci pri uzavretí zmluvy výslovne oboznámil spotrebiteľa, že určitá vlastnosť veci nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a kupujúci s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil. Ak sa vada prejaví v záručnej lehote, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec v čase jej dodania s výnimkou, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.
O takýto prípad sa jedná a predávajúci nezodpovedá za vadu, ak: - spotrebiteľ vadu tovaru spôsobil sám. - spotrebiteľ pred prevzatím tovaru o vade tovaru vedel. - reklamácia spotrebiteľa odporuje povahe tovaru, hlavne uplynutiu doby trvanlivosti tovaru. – ak sa jedná o vadu, pre ktorú bola poskytnutá zľava z ceny tovaru. - ak sa jedná o vadu, ktorá vznikla v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia tovaru, jeho nesprávnym či nadmerným používaním, alebo po uplynutí doby životnosti tovaru. - ak sa jedná o vadu spojenú s porušením ochrannej plomby na tovare. - ak sa jedná o vadu spôsobenú zásahom neoprávnenej osoby do tovaru alebo jeho súčasť.
O reklamácii vystaví predávajúci spotrebiteľovi písomné potvrdenie. V potvrdení bude uvedená lehota, v ktorej bude reklamovaná vada odstránená a ktorá nebude dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady s výnimkou, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý nemôže predávajúci ovplyvniť. Ak nie je spotrebiteľ spokojný s vybavením reklamácie, privolá zamestnanec, ktorý reklamáciu vybavoval, príslušného vedúceho, ktorý znovu celú situáciu posúdi a nájde prijateľné riešenie. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia kupujúcemu písomne oznámi. Ak znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže kupujúci zodpovednosť za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
Článok IV
Lehoty na uplatnenie reklamácií
Predávajúci zodpovedá za vady po dobu 36 mesiacov od dodania tovaru spotrebiteľom, ak na tovare, jeho obale, návode alebo záručnom liste nie je uvedená dlhšia doba.
Ak ide o použitú vec, spotrebiteľ sa s predávajúcim môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej ako 12 mesiacov.
Reklamáciu ako uplatnenie vady tovaru je nutné oznámiť predávajúcemu najneskôr do 2 mesiacov od jej zistenia.
Predávajúci môže vydať na požiadanie spotrebiteľovi osobitný záručný list.
K vybaveniu reklamácie postačuje doklad o kúpe - faktúra, ktorá slúži ako záručný list.
Článok V
Nároky v prípade reklamácie
Odstránenie vady. Ak je kupujúci spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci, nemôže si však zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil predávajúcemu značné ťažkosti. Odstránenie vady môže predávajúci odmietnuť, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností uvedené v predchádzajúcej vete.
Predávajúci vec opraví alebo vymení v primeranej lehote po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez toho, aby tým spôsobil spotrebiteľovi závažné ťažkostí s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý spotrebiteľ vec požadoval. V tomto prípade znáša predávajúci aj náklady na prevzatie tovaru.
Opravenú vec alebo náhradnú vec vráti predávajúci kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým bola dodaná vadná vec, ak sa nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezmete vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, upovedomí predávajúci spotrebiteľa vopred o zamýšľanom predaji a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Bezodkladne po predaji spotrebiteľovi vyplatí výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložili na jej úschovu a predaj, ak si kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Vec môže predávajúci na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré by predávajúci vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
Zľava alebo odstúpenie od zmluvy. V prípade reklamácie má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak – predávajúci vec neopravil ani nevymenil alebo tak spravil v rozpore s týmito podmienkami, – predávajúci odmietol vadu odstrániť, lebo odoprel prijatie poštovej zásielky s reklamáciou, – vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci, – vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo – predávajúci vyhlásili alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez toho, aby spotrebiteľovi spôsobil závažné ťažkosti.
Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád. Od kúpnej zmluvy nie je možné odstúpiť, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, môže od nej predávajúci odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
V prípade odstúpenia od zmluvy predávajúci vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Spotrebiteľovi bude kúpna cena vrátená alebo zľavu rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri zaplatení kúpnej ceny, ak výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady, pričom predávajúci znáša všetky náklady spojené s úhradou.
Voľba spotrebiteľa. Voľbu spôsobu vybavenia reklamácie vykoná spotrebiteľ a zároveň bezodkladne doručí informáciu o svojom rozhodnutí predávajúcemu. Predávajúci môže na nevhodnosť voľby spotrebiteľa upozorniť a navrhnúť vhodný spôsob. Ak spotrebiteľ nezvolí spôsob vybavenia reklamácie, zvolí ho predávajúci.
Článok VI
Reklamácia použitého a vadného tovaru
Pri predaji použitých alebo vadných vecí musí predávajúci zabezpečiť zreteľné označenie, že ide o vadný alebo použitý tovar. Pri použitých veciach nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté bežným opotrebením a pri predaji vadných vecí nezodpovedá predávajúci za vady, na ktoré bol spotrebiteľ v čase uzatvárania zmluvy výslovne upozornený a kupujúci s kúpou tejto veci napriek tomu výslovne súhlasil.